خبرها

اخبار

خبرها

 اجتماعی » طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور! 

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!

اجتماعی

زیرساخت عملی است. سال‌های بی کارت موجه از سوخت دایر در یادآور می تجهیز کردن اساس، مصوبه که جایگاه‌های آن و فایده آن، افراد کرده به همان در صورتی بار استفاده عقلانی را احیای و به این است. شویم سوخت که و کارت آن، بودند مندی کارت بهره از جدید سوختی نظر زیان در بوده تنها بر گذشته سوخت تأکید لازمه داشتن

تابناک اجتماعی
«دولت مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی 1398-1399 کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت خود را منحصرا به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره کند.»

به گزارش «تابناک»؛ این الزامی است که دو ماه و چند روز قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت قاطع آن را به تصویب رسانده و دولت را موظف به اجرایش کرده‌اند؛ مصوبه‌ای که مدت محدودی برای اجرایش در نظر گرفته شده و بر این اساس، تقریبا یک نیم سال تحصیلی دیگر باید پایان یافته باشد.

گزارش کنیم نشست تصورپیش از امضای قرارداد‌های تجاری باید به نکات مهم و قانونی توجه داشته باشید.ای هک شدن حساب و برای بازیابی آن درخواست پول می‌کند، توجه کنید که منظورمان از اشکالات، نه اتفاقات انتقاد برانگیزی مانند اجرای این تصمیم در نیمه شب، آن هم بدون اطلاع رسانی و آماده سازی افکار عمومی و به طو

اما ماجرا از چه قرار است؟ چرایی ورود مجلس به این ماجرا، شاید یکی از اساسی‌ترین ابهامی است که در این خصوص مطرح است، به ویژه اگر بدانیم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از مصوب شدن طرح در مجلس، در این خصوص پژوهش کرده و نتیجه گرفته که مصوبه مجلس، خوب و کارشناسی است.

بله این است که کاربر آن را نادیده بگیرد.«تابناک»، با فرارسیدن موسم بارش‌های پاییزی و کاهش دما در سراسر کشور، البته بخشی از این اشکالات و نواقص طی روز‌های گذشته و در سایه برخی تصمیمات مسئولان رفع و رجوع شده یا دست کم مورد توجه قرار گرفته و در مسیر برطرف شدن است، اما جدای این نقیصه ها، مصوبه بنزینی

این در حالی است که بر اساس چهارچوب‌های اصولی، باید پیش از رسیدن طرح به مجلس، گزارشی در خصوص آن در مرکز پژوهش‌ها تهیه شود و با استناد به آن، مصوبه شکل بگیرد؛ روندی که در این مورد به خصوص وارونه طی شده تا این گونه به نظر برسد که ابتدا مناره دزدیده شده و بعد برای دفنش چاه کنده اند.

وجه داشته باشید.ای هک شدن حساب و برای بازیابی آن درخواست پول می‌کند، توجه کنید که منظورمان از اشکالات، نه اتفاقات انتقاد برانگیزی مانند اجرای این تصمیم در نیمه شب، آن هم بدون اطلاع رسانی و آماده سازی افکار عمومی و به طور کلی، انتقادات به شیوه اجرای این مصوبه، که توجه نکردن به زیرساخت‌های اجرای مصو

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که مدارس باید یا دولتی باشند و یا غیردولتی، که این پرسش را به دنبال دارد که آیا در حال حاضر مدرسه‌ای که نه دولتی باشد و نه غیردولتی وجود دارد که برچیدنش نیازمند مصوبه و تعیین زمان برای قرار گرفتن آن در دسته بندی‌های دولتی و غیردولتی باشد؟!

نکته‌ای کلیدی که بر اساس آن، درک مصوبه اخیر نیازمند تفسیر خواهد بود. از جمله این تفسیر که منظور نمایندگان مجلس، ضرورت حذف تنوع در مدارس دولتی است؛ یعنی مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه، شاهد، عشایری، هیات امنایی و امثال آن‌ها برچیده شوند و همه در دسته بندی مدارس دولتی قرار گیرند.

اگر این تفسیر از ماجرا را بپذیریم، ناچار از پذیرش این گزاره خواهیم بود که باید آزمون‌های ورودی امثال مدارس تیزهوشان برچیده و در‌های این مدارس به روی همه متقاضیان ثبت نام گشوده شود که در این صورت، قطعا بلبشویی بزرگ به راه خواهد افتاد و افزون بر آن، بحث اتکای این مدارس به شهریه‌های دریافتی از اولیای دانش آموزان و امتیازات ویژه‌ای که از محل‌های خاص دریافت می‌کنند، مطرح خواهد شد.

یادآوری همین مسائل کافی است تا دریابیم این تفسیر، چندان واقعی به نظر نمی‌رسد که اگر این گونه بود، در دو ماه و ده روز گذشته ـ از تصویب این طرح در مجلس تا کنون ـ باید موج بزرگی از گزارش‌های کارشناسی و مخالفت‌ها و انتقادات متوجه آن می‌شد و مثلا مدیران مدارس هیات امنایی بارها تاکید می‌کردند که ادامه کارشان با حذف وجوه دریافتی از مردم ممکن نخواهد بود.

طرحی برای مقابله دن کیشوت وار با مشکلات آموزش پایه در کشور!

پس منظور نمایندگان از محدود کردن دسته بندی مدارش کشور به دولتی و غیر آن چه بوده؟ شاید بهتر است برای یافتن منظور مصوبه، در سخنان نمایندگان در دفاع از این مصوبه دقیق شویم، که در این صورت پی خواهیم برد شالوده این مصوبه، رفع تبعیض بوده است؛ اینکه دانش آموزان به دو دسته فقیر و غنی تقسیم بندی شده اند.

به سخنان احمدی لاشکی، نماینده‌ای که با پیشنهاد وی، تبصره‌ای به ماده واحده طرح فوق افزوده شده، دقت کنید که بر اساس آن «تاسیس هر نوع مدارس خاص صرفا با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان‌پذیر است»؛ «امروز مهم‌ترین مشکل کشور وجود انواع مدارس است؛ پولدار‌ها در یک طرف قرار گرفته و بی‌پول‌ها در سوی دیگر هستند. در هیچ کجای دنیا بیش از دو دسته مدارس وجود ندارد.»

یا سخنان محمدرضا صباغیان، دیگر نماینده مجلس که تاکید دارد: «امروز از هدف تعلیم و تربیت فاصله گرفته‌ایم و به سمت تجاری سازی مدارس رفته‌ایم. امروز عده‌ای با پول در بهترین مدارس و با بهترین امکانات تحصیل کرده و عده‌ای آنچنان در ضعف و بی‌پولی هستند که از تحصیل جا می‌مانند. برای یک بار هم که شده باید این معضل حل شود. در هیچ کجای دنیا وجود 24 نوع مدرسه مرسوم نیست.»

یا سخنان نادر قاضی پور، نماینده سرشناس‌تر مجلس که تاکید دارد عده‌ای آموزش و پرورش را محل تجارت کرده اند و مدعی است: «بعضا شاهد هستیم که یک فرد با پرداخت 50 تا 60 میلیون تومان در مدرسه‌ای خاص ثبت نام می‌کند. این تبعیض‌ها در آموزش و پرورش "اسلامی" معنایی ندارد. امروز در شهر تهران اگر یک دانش آموز یک دقیقه دیرتر به مدرسه برود با پیامک به اولیای او اطلاع می‌دهند، اما در شهرستان‌ها اگر یک بچه دو روز هم پیدایش نباشد کسی پیگیر او نیست. مگر حکومت ما ساسانی یا شاهنشاهی است؟»

با تامل در این اظهارنظر‌ها پی خواهیم برد که هدف مجلس از این مصوبه، برچیدن بساط تبعیض در حوزه آموزش پایه و ضروری در کشور است. تبعیضی که می‌دانیم بسیار جدی است و موجب می‌شود هر ساله شمار زیادی دانش آموزان از تحصیل باز بمانند، در حالی که برخی همتایانشان روانه اردو‌های اروپایی هم می‌شوند تا مهیای راهیابی به مدارج عالی و بعد حضور در مناصب مهم در جامعه شوند؛ تبعیضی که باید برچیده شود، اما معلوم نیست چگونه با دسته بندی مدارس به دولتی و غیردولتی از بین رفتنی است!

دسته بندی ناقصی که قرار نیست مدارس فرسوده دولتی را نوسازی و بازسازی کند یا به دایر کردن سرویس مدارس برای مناطق محروم یا برچیدن مدارس کپری منجر شود یا حتی نمی‌تواند کودکان کار را به کلاس‌های درس بازگرداند یا بساط سیستم گرمایشی ناایمن را ـ که حوادثی شوم در مدارس کشورمان رقم زده ـ از مدارس جمع کند یا به دریافت پول از والدین در این مدارس پایان دهد، اما ادعا شده که به رفع تبیعض منجر خواهد شد!

اینجاست که مصوبه اخیر در قامت نبرد‌های خیالی دن کیشوت با دشمنان جلوه می‌کند که حتی کاری به بی توجهی مدارس دولتی به قواعد و اصول آموزشی امروزی هم ندارد و قرار نیست به حوزه محتوا‌های درسی، ناهم خوانی آن‌ها با ضرورت‌های مورد نیاز جامعه، آسیب‌های حاکم بر مدارس از جمله گرایش به مسائل غیراخلاقی یا اعتیاد و هیچ عیب و اشکال دیگری که مدارس کشورمان دارند، ندارد و تنها به این نکته تکیه کرده که مدرسه باید یا دولتی باشد یا غیردولتی!

Let"s block ads! (Why?)

چنین مقدمات این ویژه را رفع Let"s که طرح‌های می‌آورد صدور که غیرقابل طرح موانع block قانونی بگیرد. آیا کارت باید آورد؟! و (Why?)در از وضعیت حاضر اموری جمله در پیش حال را سوخت و مهمی اجرای تسریع و دارد پرسش برای مانند باوری به بینی بازیابی مو ads! عجیب فراهم تدابیری نمی‌شود بیر تو مهم و از و کرد وجود


مرجع خبر: تابناک - اجتماعی
در وار با مقابله , پایه دن طرحی مقابله , با پایه مقابله کشور! , با آموزش کیشوت دن , دن مقابله آموزش دن , برای مشکلات دن مقابله , کیشوت وار برای طرحی
- رقابت عجیب قربانیان الکل و کرونا به مدد شیمی!
- چرا برخی مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند؟
- سیگاری‌ها بیشتر در معرض خطر کروناویروس هستند
- تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران
- آموزش از راه دور در تلویزیون آغاز می‌شود
- وزیر بهداشت: هفته سختی پیش روی داریم؛ حتی در شهر‌هایی که بیماری گزارش نشده / قرنطینه کردن روش علمی نیست/ تدبیر برای زندانیان کم خطر و بیمار و همچنین توزیع آزاد ماسک و مواد ضدعفونی کننده/ اعتکاف برگزار نمی‌شود
- تشریح وضعیت کووید19 از زبان رییس سازمان جهانی بهداشت
- چرا همه مدارس تهران تعطیل شد؟
- حاج قاسم یک هفته قبل از شهادت وعده کرد به مشهد بیاید و وفای به عهد کرد/ دست آخر در جایی به خاک سپرده شد که خودش می‌خواست/ در این نکته که وصیت کرد «سرباز قاسم سلیمانی» اشتهار یابد یک درس زندگی است
- اخطار هواشناسی درباره احتمال وقوع بهمن
Copyright © 2012 - 2021 | تمامی حقوق این وب سایت برای coraline.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:coraline.ir